A legfrissebb Citroën modellek a kényelmet helyezik a középpontba, új szintre emelve az utazás élményét.

A C5 Aircross egyedülálló innovációkkal debütál, amelyek először jelennek meg a Citroën kínálatában. Ez a Stellantis által tervezett kompakt szabadidőjármű avantgárd változata új szintre emeli a stílust és a funkcionalitást.
A Peugeot 3008 / 5008 , az Opel Grandland és a DS No8 után itt a negyedik modell, amelyik az STLA Medium platformot hasznosítja. A Citroën C5 Aircross tervezői tudták a feladatukat: a szabványos technológiát a márkára jellemző esztétikai és funkcionális körítéssel tálalni.
A formavilág nem kell, hogy váratlanul érjen minket, hiszen tavaly ősszel már találkoztunk azonos nevű előtanulmányával. Ne hagyjuk, hogy a szögletes vonalak elbizonytalanítsanak minket; a Citroën szerint a karosszéria valójában rendkívül áramvonalas. A jármű teljes hossza 15 centiméterrel nőtt, míg a tengelytáv 6 centiméterrel bővült, és ebből a hátsó lábtér növelésére 51 millimétert fordítottak.
Újdonság a 20 colos keréktárcsák opciója, ilyet korábban nem kínált a márka. Szintén újdonság a többszínű hangulatvilágítás az utastérben, ahol speciális kialakítású, szelektív keménységű szivacselemekből felépített, motorosan állítható deréktámasszal (hopp, megint csak először) szerelt, opcióként akár masszírozni is képes ülések várják az elöl utazókat.
A hátsó ülések támlájának dőlésszöge 21-35 fok között állítható, és 40:20:40 arányban osztva dönthető. A csomagtartó alaphelyzetben 565 literes, és 1668 literig bővíthető.
A vezetői környezet leglátványosabb eleme a központi érintőképernyő, amelyet Waterfall, azaz vízesés kijelzőként emleget a Citroën. A műszeregység 10 colos, digitális; felszereltségi szinttől függően head-up kijelző is van.
A széles hajtáslánc-kínálat a C5 Aircross (pontosabban az STLA Medium platform) nagy előnye. A modell tisztán elektromos, plug-in hibrid és mild hibrid konfigurációban is rendelhető lesz 2025 második felétől.
A mild hibrid az 1,2 literes, 136 lóerős benzinmotort 12 lóerős (9 kW) villanymotorral egészíti ki, a fogyasztás a fejlesztéseknek köszönhetően 4%-kal alacsonyabb, mint az elődmodell esetében.
A plug-in hibrid 1,6 literes benzinmotorja 150 lóerőt, a váltóba integrált villanymotor 125 lóerőt (92 kW) ad le, a rendszerteljesítmény 195 lóerő. A WLTP vegyes üzem szerinti elektromos hatótávolságot még nem közölték, de városban több mint 100 kilométert megy el villanymotorral az autó, legfeljebb 135 km/óra sebességig. A fedélzeti töltő alapértelmezésben 3,7 kW-os, felárért 7,4-es is kérhető, egyenáramról nem tölthető a 21 kWh kapacitású akku.
A tisztán elektromos verzió, amely akár 160 kW teljesítménnyel tölthető, izgalmas újdonságokat kínál. 2026-tól a V2L funkcióval is bővül, lehetővé téve, hogy az ë-C5 Aircross áramforrásként is működjön. Két különböző kivitelben érkezik: az alapmodell 210 lóerővel és 73 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkezik, amely 520 km-es hatótávolságot biztosít. Az erősebb változat 230 lóerős és 97 kWh-ás akkuja akár 680 kilométert is elér. Az elektromos C5 Aircrosshoz választható hőszivattyú, míg az alapfelszereltség részét képezi a regeneratív fékrendszer, amely három fokozatban állítható, és a legintenzívebb fékezés akár -1,8 m/s-os lassítást is lehetővé tesz.