A legújabb technológiai vívmányok segítségével formálták meg a jövő városának elképzelését, ahol a fiatalok számára egy inspiráló és innovatív környezet vár.

A fiatalok kreativitása új dimenziókat nyitott meg, amikor bemutatták, hogyan képzelik el Kecskemétet a jövőben. A Katedra iskola 11. évfolyamos művészetis diákjai, Istvánffy Ilona művésztanár irányításával, két csoportra oszlva vettek részt a kecskeméti Digitális Tudásközpont által szervezett kísérleti tervezési projektben, amely a város jövőjéről szólt.
A jövő városa egy olyan álomvilág, amelyet a foglalkozáson résztvevő fiatalok képzelete és víziója formált. Az ő ötleteik és elképzeléseik alapján készült el a makett, amely egy okos város kicsinyített mása, tükrözve a jövő kihívásaira adott kreatív válaszokat. A projekt során, amely több alkalommal zajlott, a diákok egyre inkább elmélyültek a várostervezés izgalmas rejtelmeiben. A napokban bemutatott eredmények, a fiatalok szorgos munkájának gyümölcseként, ezen a héten egy különleges kiállításon is megtekinthetők a Katedra iskola különtermében.
A kész anyag része lesz az érettségi portfóliónak is
A kecskeméti Digitális Tudásközpont által indított „A jövő városa” projekt rendkívül sikeresnek bizonyult. A tapasztalatokat Istvánffy Ilona, a Katedra Általános Iskola, Gimnázium, Informatikai és Művészeti Technikum, Szakgimnázium és Kollégium művésztanára osztotta meg.
A tervezési folyamat szorosan kapcsolódott a Vizuális Kultúra tantárgy keretein belül a dizájn és tárgytervezés tematikájához. Az elkészített produktum nemcsak egy kreatív kifejezésmód, hanem a következő tanévben a diákok vizuális kultúra érettségi portfóliójának is fontos részét képezi, amely tartalmazni fogja a tervrajzokat, modelleket és fotókat. A tanárnő emellett számos izgalmas részletet is megosztott a diákokkal, amelyek még inkább inspirálták őket a projekt során.
A projekt keretein belül a gyerekek értékes tapasztalatokat szereztek a csoportos tervezési projektek alapelveiről, valamint a formatervezés és mérnöki munkafolyamatok részleteiről. Ez lehetőséget biztosított számukra, hogy betekintést nyerjenek a grafikus dizájn területébe, amely szorosan kapcsolódik más művészeti ágazatokhoz, így támogathatja a jövőbeli tanulmányi irányvonaluk kiválasztását. A "Jövő városa" elnevezésű projekt tehát pályaorientációs szempontból is jelentőséggel bír. Emellett a program során a résztvevők 3D grafikai modellező szoftvert használtak, amelyet az állam fejlesztett ki tanulói verzióként. Ez a szoftver kiváló alapot nyújt a későbbi, professzionális mérnöki modellező alkalmazásokhoz is - tette hozzá.
Megválasztották a polgármestert is.
A diákok 10 és 12 fős csapatokat alkotva tervezték meg a jövő városát. Minden csapat választott egy vezető polgármestert, aki koordinált. Valamennyi diák külön felelősségi területtel rendelkezett, mint ipar, mezőgazdaság, közlekedés, energiaellátás, oktatás, egészségügy, kultúra területéért felelős. Ezekhez kellett összehangoltan megtervezni az épületeket TinkerCad 3D-s grafikai programban, melyet a központban kinyomtattak 3D nyomtatóval.