A Red Bull, a McLaren és a Ferrari mindhárom csapat új fejlesztésekkel készül Dzsiddában, hogy még inkább fokozzák versenyképességüket. Az F1VILÁG.HU hírei szerint a versenyzők és a mérnökök egyaránt izgatottan várják a lehetőséget, hogy a legújabb techno

A Milton Keynes-i csapat hat másik istálló társaságában izgalmas újításokkal készül a dzsiddai hétvégére. A bajnoki éllovas McLaren mellett a nehézségekkel küzdő Ferrari is friss fejlesztésekkel igyekszik javítani teljesítményén és előrébb jutni a versenyben.
A Ferrari jelenleg a konstruktőri bajnokság negyedik pozícióját birtokolja, összesen 57 ponttal, ami jelentős távolságot jelent a címvédő csapat 151 egysége mögött. A harmadik helyen a Red Bull áll 71 ponttal, míg a Mercedes 93 ponttal a második helyezett. Érdekes megjegyezni, hogy a Mercedes az egyik azon kevés élcsapat közül, amely nem vezetett be frissítéseket az idény ötödik versenyére.
A Red Bull legújabb innovációkkal rukkol elő, amelyek célja a megbízhatóság fokozása. A motorborítás hátsó részén egy új, megnövelt nyílást vezetnek be, emellett Dzsiddában debütál egy frissített derékszárny (beam wing) is. A csapat továbbá olyan fejlesztéseket is bevezet az RB21-es versenygépek esetében, amelyek nem szerepelnek az FIA hivatalos listáján. Ezek a módosítások vélhetően rejtett megoldások, így nem igényelnek külön bejelentést.
A McLaren legújabb fejlesztései között szerepel egy átalakított diffúzor, amelynek célja az MCL39 hátsó aerodinamikai teljesítményének fokozása. Ezen kívül új tervezésű hátsó fékhűtő-elemeket is integráltak a járműbe, hogy tovább növeljék a versenyautó hatékonyságát.
A Ferrari is a hátsó traktusra összpontosított: egy csökkentett dőlésszögű, rövidebb kilépőélű hátsó szárnyelemet vetnek be, mely kifejezetten a pálya karakterisztikájára lett optimalizálva. Emellett egy egyetlen elemből álló gerincszárnyat is alkalmaznak - mindkét megoldás az előző szezon alacsony-közepes leszorítóerejű beállításait idézi.
A mezőny hátsóbb részében is zajlik a munka. Az Aston Martin kevésbé agresszív, kisebb leszorítóerőt generáló hátsó szárnnyal érkezett, a Haas pedig a tavalyi szezonból ismert, kisebb légellenállású hátsó szárnyakat hozta vissza. A Racing Bulls szintén a leszorítóerő csökkentésére törekedett - átalakították az első, a hátsó és a derékszárnyat is, melyek összehangoltan igyekeznek kisebb légellenállást biztosítani.
A legújabb fejlesztési csomaggal a Sauber csapata lépett a színpadra: új, innovatív első szárnyelem, valamint a padlólemez középső részének átalakított geometriája kerül bemutatásra. Továbbá, új derékszárnyat is bevezetnek, és a hétvégi versenyen egy optimalizált hátsó szárnyvéglap, illetve alacsony légellenállású hátsó szárny is szolgálja a teljesítmény növelését.