A Red Bull kiemelkedik a tömeg zűrzavarából, és úgy tűnik, hogy a jelen örömeit a jövő áldozatául ajánlja - de vajon tényleg így van ez?

Laurent Mekies, a Red Bull csapat vezetője, kifejtette, hogy milyen előnyökkel jár számukra, ha a 2026-os év szempontjából is folytatják az idei autó fejlesztését. Érdekes módon míg sok rivális csapat már teljes erőbedobással a következő évi modellre összpontosít, ők úgy vélik, hogy ez a stratégia hosszú távon kedvezőbb eredményekhez vezethet.
Bár a McLaren Szingapúrban bebiztosította a konstruktőri világbajnoki címet, az utóbbi időszakban érezhetően megváltozott az élmezőny dinamikája a nyári szünet előtti állapothoz képest. Bár a Holland Nagydíjon a wokingiak még sima kettős győzelmet arattak volna, ha nincs Lando Norris műszaki hibája, ám azóta zsinórban háromszor kikaptak Max Verstappentől.
Ez pedig részben a Red Bull fejlesztéseinek köszönhető. Monzába például új padlólemezt vittek, amely a négyszeres világbajnok szerint "határozottan segített", míg a városállamban új első szárnnyal rukkoltak elő. Mindeközben a csapatok többsége már teljes mértékben átállt a 2026-os autó fejlesztésére, ám Laurent Mekies szerint a saját helyzetüket figyelembe véve jó úton járnak.
A Mercedes diadalmasan zárta a Szingapúri Nagydíjat, miközben újabb izgalmas ütközés történt Norris és Piastri között, ami heves vitákat váltott ki a verseny után.
Bár a többiek véleményét nem vesszük figyelembe, a Red Bull Racing szempontjából úgy vélem, hogy ez a döntés kétségtelenül helyes volt - emelte ki a csapatfőnök, utalva a csapat hozzáállására. - Rendkívül lényeges, hogy alaposan megvizsgáljuk, hogyan teljesít a projekt. Kiemelten fontos, hogy ennek a végére járjunk, hiszen mi fogunk felelős döntést hozni, és az elkövetkező évi projektet is ugyanezekkel az eszközökkel és módszerekkel fogjuk kidolgozni, annak ellenére, hogy a szabályok radikálisan megváltoznak.
A Red Bull fő célkitűzése, hogy a 2025-ös konstrukcióval tesztelje és megerősítse különböző munkamódszereit. A francia szakember hangsúlyozta: "Kulcsfontosságú, hogy az idei autóval ellenőrizzük, helyesen értelmezzük-e az adatokat és megfelelően fejlesztjük-e az autót. Ha ilyen szintű teljesítményt tudunk nyújtani, akkor bizakodva tekinthetünk a következő év modelljének fejlesztésére."
Természetesen felvetődik a kérdés, hogy mindez hogyan befolyásolja a jövő évi Red Bull teljesítményét. Mekies elismerte, hogy ez bizonyos értelemben kompromisszumot jelent. "Nyilvánvaló, hogy ennek ára lesz a 2026-os projekt szempontjából – fogalmazott. – Ugyanakkor úgy véljük, hogy számunkra ez a helyes döntés, anélkül, hogy mások tevékenysége felett ítélkeznénk."
Verstappen győzelme a makacssága és a Red Bull csapatának kitartó munkája révén valósult meg.
Nem meglepő, hogy az energiaitalos csapatok ezt a stratégiát választják, és valószínű, hogy a jövőben is profitálhatnak belőle. Az utóbbi időszakban ugyanis napvilágra került, hogy a Red Bull szélcsatornás tesztjei és szimulációs adatai nem teljesen egyeznek a pályán tapasztaltakkal. Ha ezt az évet követően sikerül orvosolniuk, akkor hosszú távon egyértelműen előnyhöz juthatnak. Ezzel szemben a McLarennek nincsenek hasonló problémái, és már régóta dominálják a konstruktőri rangsort, így ők már áttértek egy új megközelítésre. Ennek következtében mind a Red Bull, mind a Mercedes fokozatosan közeledett hozzájuk.
"Szerintem van egy tendencia - fogalmazott Mekies kollégája, a wokingiakat irányító Andrea Stella. - Már jó ideje leállítottuk az autó fejlesztését, mert teljes mértékben a 2026-os esztendőre összpontosítunk. Ha volt is valami, ezek csak apró alkatrészek voltak, amelyeket elvittünk Monzába, de egyébként hosszú ideje csak 2026-ra koncentrálunk. Eközben láttuk, hogy néhány vetélytársunk folyamatosan új fejlesztéseket vitt a pályára. A Red Bull biztosan egyike ezeknek."