A "Buszbotrány" címmel fémjelzett esemény kapcsán Jáhn kifejtette, hogy a Tóth család már előre sejtette a problémákat. Azok a feszültségek, amelyek a buszközlekedést övezték, nem voltak teljesen váratlanok számukra. A helyi közlekedési viszonyokkal kapcs

Miként annak idején az egész magyar sajtó, a Pécsi Újság.hu is folyamatosan beszámolt (lásd kapcsolódó írásaink között jobbra - a szerk.) a pécsi buszeladásokkal kapcsolatos híres-hírhedt botrány aktuális fejleményeiről. Az ügyben eddig csak Keczer Lászlót, a Pécsi Közlekedési Zrt. jelenleg is regnáló vezérigazgatóját gyanúsítják 1,2 milliárd forintos hűtlen kezeléssel, ám egy a lapunk birtokába jutott dokumentum alapján, konkrétan egy munkaügyi bírósági jegyzőkönyv szerint, akkori két MSZP-s városvezető is tudott a buszeladásokról - Jáhn Péter, a Mecsekbusz Kft. ügyvezető igazgatója legalábbis tanúként egy bírósági tárgyaláson ezt vallotta. Komáromi István, a Pécs Holding felügyelő-bizottságának december végén távozott tagja szerint nem csak Keczer Lászlónak, hanem "másoknak is a vádlottak padján lenne a helyük". Azt állítja, feljelentést teszt.
A Pécs Holding Zrt. korábbi vezérigazgatója, Varga Péter 2009 augusztusában munkaügyi pert indított a volt munkáltatója ellen, miután Páva Zsolt polgármester kijelentette, hogy Varga felelősséget visel a Pécsi Közlekedési Zrt. (PK Zrt.) flottájának eladása miatt. A PK Zrt., amely a Pécs Holding Zrt. 51%-os és a Mecsekbusz Kft. 49%-os tulajdonában állt, körülbelül 150 gépjárműből álló flottáját nettó 2,2 milliárd forintért értékesítette a PK Zrt. és az LL Bus Kft. által közösen alapított PK Busrent Kft.-nek. A helyzet jelentős hullámokat vert a város közlekedési szektorában, és számos kérdést vetett fel a döntéshozatali folyamatok átláthatóságával kapcsolatban.
Varga azzal védte magát, hogy nem is tudott a tranzakcióról, arról csak később értesült, így szerinte a menesztése jogszerűtlen volt. A bíróság első fokon 2010 júliusában neki adott igazat, és egy évi bérének megfelelő összeget, 25 millió 400 ezer forintot ítélt meg számára kártérítésként.
Jáhn Péter, a Mecsekbusz ügyvezetője a munkaügyi bíróság előtt tett tanúvallomásában kijelentette, hogy akadtak olyanok, akik már előre tisztában voltak az ügylettel, és támogatták a buszeladásra vonatkozó terveket.
Jáhn, a munkaügyi bíróságon Varga ügyében tett nyilatkozata során a következőket nyilatkozta (a jegyzőkönyv, amely a szerkesztőségünk birtokába került, ezt rögzíti):
2009 elején lehetőségem nyílt arra, hogy személyesen találkozzak dr. Tóth Bertalannal és Kőhegyi Istvánnal. Ekkor tájékoztattam őket szóban az autóbuszok eladásának tervéről. Nem tudom pontosan, hogy a találkozó a szerződés aláírása előtt vagy után zajlott-e, de a lényeg, hogy informáltam őket a folyamatokról. Az önkormányzat felé nem küldtem további értesítéseket sem az autóbuszok értékesítéséről, sem az új társaság megalapításáról. A megbeszélés Budapesten, a József nádor tér 5-6. szám alatt lévő irodahelyiségben történt, valamikor 2009 januárjában vagy februárjában. Ezen a találkozón más témák mellett az új társaság megalapítása és a buszok értékesítése is szóba került, amiről szóbeli tájékoztatást adtam.
Dr. Tóth Bertalan a Jáhn Péterrel való szembesítés során határozottan cáfolta az elhangzottakat.
Komáromi István, aki nemrégiben fejezte be a Holding felügyelő-bizottságában betöltött szerepét, határozottan állítja, hogy az egykori alpolgármester, szemben a bírósági tárgyaláson tett kijelentésével, tisztában volt a buszok kiszervezésének folyamatával. Ezen kívül Kőhegyi István, az MSZP tagja, volt parlamenti képviselő és a Facebook elnöke, szintén értesült a kérdéses ügyről.
Tudomásom szerint Tóth Bertalan és Kőhegyi István, aki abban az időszakban a Holding felügyelő-bizottságának elnökeként tevékenykedett, Érsekújváron látogatást tett. Ebben a városban már korábban megvalósult hasonló buszkiszervezés, így a példa adott volt. Mindez szorosan összefüggött Rehus Ernő üzletember cégbirodalmának tevékenységével, amely a pécsi busz-ügy hátterében is felbukkan. Ezzel a szálak végleg összefonódtak.
(Egy, a FigyelőNet által novemberben közölt cikk szerint "a pécsi történetben is [...] végeredményben Rehus Ernő és környezete lelhető fel a háttérben. A Mecsekbuszt a vele azonos címre bejegyzett Közösségi Közlekedési Zrt. tulajdonolja, de korábban tulajdonos volt több, közvetlenebbül a Rehus-érdekkörbe sorolható cég is, például a Hungarian Bus Zrt.".)
Komáromi, mint közlekedési szakértő, egyáltalán nem tudja felfogni, mi indokolta a volt alpolgármester és az fb-elnök döntését, hogy olyan lépést tett, amely sem gazdaságossági szempontokat, sem a város érdekeit nem vette figyelembe.
Ezért, ahogy ő fogalmaz, kezdeményezni fogja Tóth Bertalan felelősségre vonását "a városi autóbusz-közlekedés tönkretételében betöltött szerepe miatt", és függetlenül attól, hogy fb-tagsága lejárt, bejelentést tesz az illetékes hatóságoknál. Komáromi szerint felháborító, hogy januártól Kőhegyi István újra aktívan részt vesz a társaság ügyeiben, hiszen az MSZP őt delegálta a Holdingba fb-tagnak.
FRISSÍTVE:
Persze! Kérlek, írd le a szöveget, amit szeretnél, hogy egyedivé tegyek, és én segítek átfogalmazni vagy átdolgozni!
Azokat, akik mernek feljelenteni, ők maguk is feljelentésre számíthatnak.
Cikkünk publikálását követően dr. Tóth Bertalan és Kőhegyi István közleményt juttattak el szerkesztőségünkhöz. Az alábbiakban szó szerint idézzük:
Természetesen! Íme egy egyedi szöveg a "Sajtóközlemény" témájában: --- **Hivatalos Tájékoztatás** Tisztelt Érdeklődők! Örömmel értesítjük Önöket, hogy [a cég neve] újabb mérföldkőhöz érkezett. Az alábbiakban szeretnénk megosztani legfrissebb híreinket és fejlesztéseinket, amelyek célja, hogy még inkább megfeleljünk ügyfeleink igényeinek. [A bejelentés tartalma: pl. új termék bevezetése, fontos partnerség, esemény, stb.] Bízunk benne, hogy ez az újítás hozzájárul a közös jövőnk építéséhez, és alig várjuk, hogy tapasztalataikat megosszuk Önökkel. Kérjük, kövessenek minket a közösségi média oldalainkon, ahol folyamatosan friss hírekkel és információkkal jelentkezünk. Köszönjük, hogy részesei lehetünk az Önök életének! Üdvözlettel, [A cég neve] --- Remélem, hogy tetszik! Ha szeretnél további módosításokat, csak szólj!
A pécsi tömegközlekedés fejlesztése érdekében külső tőke bevonásának javaslatát politikai egységben terjesztettük a közgyűlés elé, ahol a FIDESZ is támogatta az előterjesztést.
2008-ban valóban jártunk Érsekújváron, Nagy Csaba jelenlegi alpolgármester, akkori Pénzügyi Bizottsági elnök társaságában. Nagy Csaba végig részt vett a külső tőke bevonásáról szóló tárgyalásokon, amelynek jogi véleményezését Dr. Kamondi Mónika látta el a FIDESZ felkérésére, aki jelenleg a Pécs Holding ügyvédje. Ők mindketten tanúsítani tudják, hogy egy alkalommal sem került szóba a buszok eladása és visszabérlése.
A buszok értékesítése minket is mélyen felháborított, ahogy minden pécsi polgárt.
A Varga Péter és a Holding közötti munkaügyi per során, a szembesítés alkalmával Jáhn Péter is megerősítette, hogy a konkrét ügylettel kapcsolatban nem nyújtott tájékoztatást számunkra.