Ebben az országban elsőként a világon bevezetik a zöld repülési adót - nézzük meg, milyen költségekre számíthatnak az európai utazók! - Startlap Utazás


Környezetvédelmi mérföldkő a légi közlekedésben: Szingapúr 2026-tól külön "zöld üzemanyag-adót" számol fel minden induló járat utasának. Mutatjuk, pontosan mennyibe kerül majd az európaiaknak ez az új díj.

Szingapúr az első ország a világon, amely minden kifelé induló utasra környezetvédelmi üzemanyag-pótdíjat vet ki. A Szingapúri Polgári Légügyi Hatóság (CAAS) a múlt héten jelentette be a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) Díjat, amely valamennyi, az országból induló járatra érvényes lesz. Az adó mértékét az alapján határozta meg Szingapúr, hogy 2026-ra elérjék a tervezett 1%-os SAF-felhasználási arányt, valamint figyelembe vették a zöld üzemanyag felárát és az egyéb kapcsolódó költségeket is - írja az Euronews.

A SAF-adó összege a megtett távolságtól függ. Szingapúr öt földrajzi sávot alakított ki, Európa pedig a negyedik kategóriába esik Afrikával, Közép- és Nyugat-Ázsiával, a Közel-Kelettel, a Csendes-óceáni szigetvilággal és Új-Zélanddal együtt.

Az európai utasok számára az Economy és Premium Economy kategóriákban körülbelül 1 630 Ft, míg a prémium (Business/First) osztályon körülbelül 6 550 Ft pótlékot kell majd fizetniük. Az Amerikába tartó járatok esetében ezek az összegek 2 650 Ft és 10 600 Ft-ra rúgnak. A kelet- és dél-ázsiai utasok esetében 970 Ft és 2 860 Ft közötti pótlékot kell kalkulálniuk, míg a délkelet-ázsiai járatoknál az adó mértéke regionálisan változó, csupán 255 Ft-tól 1 020 Ft-ig terjedhet.

Fontos információ: Az új díj nem vonatkozik azokra az utasokra, akik Szingapúrban csupán átszállnak.

Több megállós utazások során a zöld üzemanyag-adót kizárólag a Szingapúrból induló szakaszra kell megfizetni. Például, ha Szingapúrból Párizsba repülsz, és Amszterdamban van az átszállásod, akkor a díjat csak a Szingapúr és Amszterdam közötti útra számítják fel. A légitársaságoknak kötelező külön sorban feltüntetniük ezt a pótdíjat a jegyárban. Emellett bizonyos járatok – mint például az oktatási, humanitárius vagy jótékonysági repülések – mentesülnek az adó megfizetése alól.

A CAAS tavaly mutatta be a Singapore Sustainable Air Hub Blueprint nevű stratégiát, amely a repülési ágazat hosszú távú fenntartható átalakítását célozza.

Természetesen! Íme egy egyedi megfogalmazás a "A célok" témájáról: **Célkitűzések:** A célok meghatározása olyan, mint egy térkép készítése az utazásunkhoz. Ezek a szándékaink és vágyaink konkrét formát adnak, és irányt mutatnak számunkra az élet különböző területein. Legyen szó személyes fejlődésről, karrierlehetőségekről vagy kapcsolatok építéséről, a célok segítenek abban, hogy fókuszáltak maradjunk, és motivációnkat fenntartsuk a kihívások közepette. Az álmaink eléréséhez vezető úton a célok kitűzése és folyamatos felülvizsgálata elengedhetetlen, hiszen ezek nem csupán vágyak, hanem a siker kulcsfontosságú lépései is.

Han Hok Juan, a CAAS főigazgatója úgy véli, hogy az új adó bevezetése "fontos mérföldkő a fenntarthatóbb és versenyképesebb légiközpont létrehozásában." "Minden nagy változásnak van egy kezdőpontja. Ezt a lépést tudatosan tettük, lehetőséget adva az iparágnak és az utazóknak, hogy megfelelően alkalmazkodhassanak" - emelte ki.

Related posts