A Lotus a jövő közlekedését nemcsak elektromos autók révén képzeli el, hanem a hibrid technológiákban látja a fejlődés kulcsát. Az innovatív megoldásokkal a környezettudatos közlekedés élvonalába kíván lépni, ötvözve a hagyományos erőforrások előnyeit a m
A gyártónak sürgősen új utakat kell keresnie, hogy revitalizálja az elavuló belső égésű motorral rendelkező modelljeit.
A Lotus, akárcsak számos más gyártó, határozottan elkötelezte magát amellett, hogy a belső égésű motorok 2035-ös betiltása előtt teljes mértékben elektromos márkává alakul át. A brit sportautógyár 2028-ra tűzte ki a nagy elektromos áttörés időpontját, azonban a globális piaci trendek hatására ők is visszavonultak a korábbi terveiktől.
Ez a döntés viszont izgalmas kihívásokat hoz magával a márka aktuális modelljeivel, különösen az Emirával összefüggésben. A középmotoros sportautó 2022-ben debütált a piacon, és az eredeti elképzelések szerint ez lett volna a márka utolsó belső égésű motorral szerelt sportautója, amit 2027-ben váltana fel a tisztán elektromos Type 135.
Az elektromos átállás késlekedése azonban megakadályozza, hogy mindez megvalósuljon, vagy legalábbis nem a tervezett módon. Ezen kívül rendkívül költséges és pazarló lenne egy újabb belső égésű motorral ellátott modellt beilleszteni az Emira és a Type 135 közé, különösen figyelembe véve, hogy az Emira élettartama is véges.
A legésszerűbb megoldásnak az látszik, hogy a Lotus valamilyen módon fenntartja az Emirát frissességét, amíg a teljesen elektromos utódja meg nem érkezik. Ennek egyik legkiválóbb módja egy hibrid modell bevezetése lenne, amely átmenetet biztosítana a klasszikus belső égésű motorral rendelkező változat és a jövőbeli tisztán elektromos verzió között.
Dan Balmer, a Lotus európai vezérigazgatója nem zárta ki egy hibrid Emira megjelenésének lehetőségét. "A mai világban? Az a bizonyos 'soha ne mondd, hogy soha' elv érvényesül, hiszen rendkívül fontos, hogy nyitottak legyünk, és megértsük a piac igényeit, valamint a rendelkezésre álló technológiai újításokat. Így a hibrid hajtáslánc lehetősége is teljesen reális" - mondta a vezető.
Mindehhez hozzá kell tenni, hogy az Emira jelenleg kétféle motorral rendelhető: az egyik egy kétliteres turbós négyhengeres a Mercedes-AMG-től, a másik pedig egy kompresszoros V6-os a Toyotától. Mindkét motornak létezik hibrid rendszerrel kiegészített változata is, így a technológia készen áll.