Fantasztikus átalakulás vár ránk a Lidl pénztárainál: mit érdemes tudni a februári újdonságokról - Pénzcentrum


A Lidl új és izgalmas kezdeményezést indít a pénztári rendszerében, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy tranzakciónként 30 pennyt (~150 forintot) ajánljanak fel jótékony célra. Az élelmiszeripari óriás ambiciózus célkitűzése, hogy 2030-ig összesen 5 millió fontot (~2,5 milliárd forintot) gyűjtsön az NSPCC Childline program számára. Ez a szolgáltatás már több mint 140 éve nyújt támogatást a gyerekeknek, különféle módokon, és a Lidl ezzel az akcióval szeretné hozzájárulni a fiatalok védelméhez és jólétéhez – számolt be a Metro.

A szupermarketek már hosszú ideje lehetőséget nyújtanak a jótékony célú adományozásra, de a Lidl most egy innovatív lépéssel gazdagítja ezt a gyakorlatot. Az újonnan bevezetett rendszer révén a vásárlók számára egyszerűbbé válik, hogy hozzájáruljanak egy fontos társadalmi ügyhöz, így minden egyes vásárlásukkal támogathatják a jó ügyeket.

Az adományozási rendszer a Lidl és a Pennies közötti együttműködés keretében valósul meg. A várakozások szerint a "digitális mikroadományok" jelentős mértékben hozzájárulnak majd a jótékonysági célokhoz az elkövetkező években. Ezen összegek felhalmozódnak a Lidl által 2017 óta nyújtott több mint 10 millió font (~5 milliárd forint) mellé, amelyet azóta a jótékonysági szervezet kapott.

Az összegyűjtött pénzt olyan NSPCC-kezdeményezésekre fordítják, mint a Speak Out, Stay Safe program. A Lidl szerint az elkövetkező öt évben adományozott összeg hozzájárul ahhoz, hogy a jótékonysági szervezet megduplázza a Childline Twilight csapatának elérését, ami több mint 100 000 gyerek és fiatal támogatását jelenti.

Ryan McDonnell, a Lidl GB vezérigazgatója a következőket nyilatkozta: "Nagy öröm számunkra, hogy tovább erősítjük partnerségünket az NSPCC-vel, és ezzel is hangsúlyozzuk azt a fantasztikus munkát, amelyet azért végeznek, hogy a gyermekek országszerte megkapják a szükséges támogatást."

A vezérigazgató kiemelte: "Kollégáink és vásárlóink páratlan nagylelkűsége révén eddig már lenyűgöző, 10 millió fontot tudtunk összegyűjteni az NSPCC javára. Célunk, hogy ezt az összeget még tovább gyarapítsuk."

A Lidl törekvése, hogy vásárlói számára könnyen elérhetővé tegye a jótékonykodást, valamint kiemelje, hogy még a legkisebb adományok is nagy összegű közös hatást eredményezhetnek.

A pénztárgépek átalakítása várhatóan február közepére zárul le minden brit üzletben, miután egy regionális tesztidőszakon mentek keresztül. A vállalat hangsúlyozza, hogy azok, akik nagyobb összeggel kívánják támogatni az ügyet, ezt az NSPCC vagy a Lidl hivatalos weboldalán keresztül is megtehetik.

Az új visszaváltási rendszer bevezetése Magyarországon 2024 egyik legjelentősebb fenntarthatósági lépése volt, amely gyakorlatilag minden vásárlót érint. Az üveg-, műanyag- és fémdobozos italtermékekre kiterjesztett 50 forintos visszaváltási díj célja, hogy ösztönözze a lakosságot az italos csomagolások visszavitelére és az újrahasznosítás előmozdítására. Az automatizált visszaváltás bevezetésétől kezdve azonban megoszlanak a vélemények: sokak számára gördülékenyen működik, míg mások szerint még bőven van hová fejlődni, sőt sokan vannak azok is, akik egyenesen gyűlölik a rendszert.

A Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös kutatása arra törekszik, hogy feltárja a magyar lakosság véleményét és tapasztalatait a pénzrendszer működéséről. Milyen kihívásokkal néznek szembe az emberek, és hol tapasztalható fejlődés? A kérdőív célja, hogy hiteles képet nyújtson mindazokról, akik akár aktívan részt vesznek az új rendszer használatában, akár másokra bízzák a visszaváltási folyamataikat, vagy éppen elutasítják azt. Ezért kulcsfontosságú, hogy a válaszadók szabadon, a saját tapasztalataik alapján osszák meg véleményüket, anélkül, hogy bárkinek meg akarnának felelni. A kutatás eredményeit a Pénzcentrum oldalain fogjuk közzétenni. Köszönjük, hogy hozzájárul válaszaival a kutatásunk sikeréhez!

Related posts