Rövidesen véget ér a legérdekesebb Honda modellek európai forgalmazása.

Az Európában csupán 40 példányban elérhető, különleges kiadás megjelenése egy új fejezet kezdetét és egyben a búcsú pillanatát is magával hozza.
Indoklásként annyit közölt a Honda, hogy "az iparág változik, és modellpalettánknak is alkalmazkodnia kell ehhez az európai jogszabályoknak megfelelően". Bár a japán gyártó nem nevezte meg kifejezetten az EU általános biztonsági rendeletét (GSR2) vagy a szigorodó szén-dioxid-kibocsátási flottanormákat, ezek a legvalószínűbb okok a modell korai megszűnésére (a kétliteres, 320 lóerős turbómotorral hajtott Civic Type R 189 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, míg a kínálatban maradó, szintén kétliteres 184 lóerős hibrid verzió csak 114-et).
A Championship White fényezés, amely a védjegyévé vált, igazán különlegessé varázsolja az Ultimate Edition-t, miközben a Civic Type R 28 éves történetének tiszteletét fejezi ki.
A vásárlók egy különleges, típusspecifikus matricaszett formájában vehetik át a terméket, amely igazán egyedivé varázsolja azt. Emellett szénszálas kiegészítők is elérhetők, mint például a hátsó szárny és a küszöbvédő keret, amelyek stílusos megjelenést kölcsönöznek. Ráadásul a termék teteje elegáns fekete színben pompázik, így még inkább kiemeli a dizájnt.
Az utastérben egy igazán különleges élményt kínál a karbonhatású középkonzol és az exkluzív hangulatvilágítás. Ez utóbbi nem csupán a dizájnhoz járul hozzá, hanem az ajtókárpitokra, a pohártartóra, a középkonzolra, a lábterekhez és az ülések alá elhelyezett fényforrások révén egy varázslatos atmoszférát teremt. Ráadásul, az első ajtók aljába beépített projektoros lámpák, amelyek nyitáskor a Type R-logót vetítik a talajra, igazán figyelemfelkeltő részletként emelik ki az autó sportos karakterét.
A vásárlók különleges ajándékcsomagot kapnak az autóhoz, ami egyedi díszdobozban átadott, sorszámmal (1-től 40-ig) ellátott emblémát, szénszálas kulcstartót, kézzel készített padlószőnyegeket és takaróponyvát foglal magában.
A Civic Type R debütálása 1997-ben Japánban, a Civic hatodik generációjánál kezdődött, ám Európában a hetedik generációs Civicre alapozva került először a piacra. Ekkor egy kétliteres, 200 lóerős szívómotorral szerelt változatot kínáltak. A modell történetének egyik mérföldköve a 310 lóerős turbómotor bevezetése volt 2015-ben (FK2), azonban a Honda a fronthajtás és az elsőkerék-meghajtás mellett mindvégig kitartott.