Jöhet a "kiegyezésre hajló" Milka - kíváncsian várjuk, mi lesz az arckifejezése, amikor ezt észleli!


A kicsi nem elég, a nagy pedig túl drága. A csokoládéóriás Mondelez ezért új méretet vezet be a Milka szeleteknél, hogy fellendítse csökkenő eladásait - számolt be a német Bild napilap.

Az amerikai multinacionális csokigyártó nem először próbálkozik a Milka termékeivel. Az év elején a közkedvelt 100 grammos szeletek súlyát hirtelen 90 grammra csökkentették, ami sok vásárló számára óriási csalódást okozott, hiszen az ár változatlan maradt. Nem meglepő, hogy márciusban a Milka "A hónap félrevezető csomagolása" díjat is kiérdemelte e lépése miatt.

Korábban az XXL szeletek súlyát 300 grammról 250 grammra csökkentették, de az árakat változatlanul hagyták. Ennek ellenére a termék iránti kereslet alacsony maradt, és csak kedvezményes ajánlatok révén talált vevőre.

A most piacra dobott "kompromisszumos" Milka mérete a standard és az XXL közötti, súlya 190 gramm. A "Milka Extra" néven futó szeletek kiszállítását már meg is kezdték a kiskereskedőkhöz.

A közepes méretű csokiszelet már kapható Hollandiában, ott az ára 3,79 euró. Németországban a következő hetekben dobják piacra a terméket.

Jelenleg még kérdéses, hogy az új köztes méret valóban fordulópontot jelent-e a Milka történetében.

A változtatásoknak nemcsak előnyei, hanem kockázatai is rejtőznek: ha a Milka Extrát váratlanul nagy lelkesedéssel fogadják a vásárlók, az könnyen a meglévő nagyméretű formátumok háttérbe szorulásához vezethet. Ez pedig a vállalat számára hosszú távon akár káros következményekkel is járhat.

A Circana piackutató vállalat legfrissebb elemzése alapján a csokoládéeladások 2025 első negyedévében 12%-os visszaesést mutattak. Ennek hátterében a kakaó árának rekordszámba menő emelkedése áll, ami miatt számos termelő kénytelen volt a megnövekedett költségeket a vásárlókra áthárítani. A gyártók ezért új megoldásokat és stratégiákat keresnek a fogyasztók vonzására.

Related posts