Karácsonyi izgalom uralkodik az NB I-es csapatok körében: a szurkolók számára nem mindennapi ajándékok várakoznak!

A világ folyamatosan átalakul: úgy tűnik, az NB I futballcsapatai egyre inkább ráeszmélnek, milyen óriási potenciál rejlik a klub logójával díszített termékek értékesítésében és az online boltjaik működtetésében. Ahogy közeledik a karácsony, a bevásárlási lázban égő rokonok és barátok egyre bővebb kínálatból válogathatnak a szurkolóknak szánt ajándékok között. Az ünnepi időszak nem csupán a közvetlen ajándékozás örömét hozza magával, hanem lehetőséget is ad arra, hogy a kedvenc csapatuk iránti elkötelezettséget egy-egy különleges tárggyal fejezzék ki.
- Az az igazság, hogy Magyarországon viszonylag alulfejlett a merchandising. A csapatok többsége leginkább csak marketingcéllal tartja fenn a webáruházakat, mintsem azért, mert ténylegesen komoly bevételt remél belőle. A Ferencvárost kivéve a hazai kluboknak nem is lehetnek vérmes terveik, hiszen a magyarországi egy kicsi piac. A karácsonyi termékek forgalmazásának is az a fő célja, hogy új szurkolókat szerezzen, és a meglévőek kötődését erősítse - elemezte a helyzetet lapunknak Szabados Gábor sportközgazdász.
Ha valaki alaposabban megvizsgálja a helyzetet, világossá válik, hogy a Ferencváros valóban kiemelkedik a többi klub közül. Az ő webáruházuk nem csupán a legszélesebb választékot kínálja, hanem egyértelműen a legkomolyabb is a piacon. A karácsonyi ajándékok széles spektrumán túl számos igazi relikviát is felfedezhetünk, például egy különleges FTC-emblémával díszített aranygyűrűt, amelynek ára 349 990 forint. De ha valami igazán egyedire vágyunk, rendelhetünk olyan extravagáns terméket is, mint egy élő zuzmó falikép, ami zöld színben pompázik, és a közepén a klub címerével ékesített. Ez a különleges műalkotás három különböző méretben kapható, a legkisebb, 1x1 méteres változata 170 ezer forintba kerül.
- Az ünnepek közeledtével 30-40 százalékkal is megnövekszik a forgalmunk. A legnépszerűbb termék az egyedi külsejű, és különleges ízesítésű Fradi-szaloncukor, vagy a karácsonyi ruhadarabok, különösen a pulóver, és a zokni, de nagyon megugrik ilyenkor a mezek eladása is. A drágább árkategóriás termékek közül is karácsony előtt fogy a legtöbb, kiemelkedik közülük a limitált kiadású, gravírozott bajnoki karóra, melynek ára 199 990 Ft - közölte a Fradi webshop a Sportalnak.
A zöld-fehérek fölénye nyilvánvaló, de a többi hazai klub is egyre aktívabb. A Diósgyőr és a DVSC is profi internetes áruházat üzemeltet, és mivel a piros-fehér színek kiválóan illenek a karácsonyhoz, mindkét együttesnél megtalálható a ruhadarabok széles választéka. Miskolcon különösen komolyan veszik a szurkolók klubhűségét, ott érhető el a legtöbb babatermék, rugdalózó is kapható 2990 forintért.
Az Újpest többek között a háziasszonyokra is gondolt, egyedül a lila-fehérektől rendelhető konyhai edényfogó kesztyű (5000 Ft). Az MTK az advent alatt akciókkal igyekszik a szurkolók kedvében járni. Ilyen például a Zsákbagedeon, amely egy meglepetéscsomag (afféle zsákbamacska), és jelképesen 1888 forintba kerül, a klub alapítási évére utalva. A Fehérvár, a Paks, a Puskás Akadémia, és a Zalaegerszeg visszafogott webáruházat üzemeltet, de különlegességnek nevezhető az a fából készült falióra (11 990 Ft), amellyel a paksi szurkolók díszíthetik szobáikat.
A Kecskemét, a Nyíregyháza, és a Győr honlapjain csak a mezrendelést találtuk lehetőségként, ha a szurkolók mást is szeretnének, személyesen kell felkeresniük a klub boltját.