Elkészült, ennyi, a Facebookon már nem találkozhatunk politikai hirdetésekkel.

A Meta bejelentette, hogy októbertől kezdve nem fog politikai, választási vagy társadalmi vonatkozású hirdetéseket megjeleníteni az Európai Unió területén. A hírt a Telex hozta nyilvánosságra csütörtökön, és ezzel a vállalat jelentős lépést tesz a hirdetési gyakorlatának átalakítása érdekében.
Az Európai Unió új szabályozásának célja, ahogy a Telex is említi, hogy csökkentse a választásokba való külföldi beavatkozások és a politikai dezinformációk hatását. A rendelet várhatóan októberben lép életbe, és kötelezi az online platformokat arra, hogy világosan feltüntessék, ki a megrendelője egy adott politikai hirdetésnek, valamint azt is, hogy a hirdetések személyre szabottan, felhasználói adatok alapján célozzák-e meg a közönséget.
A Meta legfrissebb bejelentése szerint nem áll szándékában eleget tenni a politikai hirdetésekkel kapcsolatos elvárásoknak, helyette úgy döntött, hogy teljesen eltávolítja a politikai tartalmú reklámokat az európai piacon.
A Meta a döntését azzal magyarázta, hogy az új szabályozás túl bonyolult követelményeket támasztana a platform működésével szemben, ami "elviselhetetlen szintű komplexitást és jogi bizonytalanságot" okozna.
A vállalat kiemelte:
Mindez komoly hatással lehet a magyar politikai életre, hiszen ahogy a kormány és annak fizetett hívei, úgy a vezető ellenzéki erő és kulcszereplői is nagy erőkkel vannak jelen a közösségi médiában, ahol komoly pénzeket költöttek el eddig.
A lakosságszámhoz viszonyítva toronymagasan nálunk költik a legtöbbet Facebook-hirdetésekre az EP-választás előtt - írta meg például a Lakmusz.