A közönségszolgálat egy olyan kulcsfontosságú terület, ahol a vásárlók és ügyfelek igényeit és kérdéseit szolgálják ki. Célja, hogy támogassa a felhasználói élményt, és biztosítsa a zökkenőmentes kommunikációt a vállalat és a fogyasztók között. Az ügyféls


A Marosvásárhelyi Szociális Igazgatóság november 3-ától fogadja az energiaár- és fűtéstámogatási kérelmeket. A támogatásra azok a kiszolgáltatott személyek, családok és egyedül élők jogosultak, akik földgázzal, villamos energiával, szilád tüzelővel vagy fűtőolajjal fűtik a lakásukat, és az egy főre eső havi jövedelmük családok esetében nem haladja meg az 1386 lejt, illetve egyedül élő személyek esetében a 2053 lejt.

A kérelmeket a Mihai Eminescu Művelődési Házban kell benyújtani, a Nicolae Grigorescu utca 19. szám alatt.

Ügyfélfogadási időpontjaink a következőképpen alakulnak: hétfőtől csütörtökig 8:00-tól 16:00-ig, míg pénteken 8:00-tól 14:00-ig várjuk kedves ügyfeleinket.

A kérelmeket és az igazoló iratokat online is be lehet küldeni a [email protected] e-mail-címre.

Telefonon is lehet érdeklődni a következő számokon: 0365-430-859 és 0725-403-318. Az elérhetőségek hétfőn és szerdán 7:30-tól 15:00-ig, kedden és csütörtökön 7:30-tól 16:30-ig, míg pénteken 7:30-tól 14:30-ig állnak rendelkezésre.

Kérlek, itt van a szükséges dokumentumok listája:

- Egy kitöltött típuskérvény, amelyhez egy saját felelősségre tett nyilatkozatot kell kitölteni a család összetételére, jövedelmére vonatkozóan. A típuskérvény megtalálható az igazgatóság székhelyén, illetve a polgármesteri hivatal honlapján, a https://dastgmures.ro/ oldalon.

- A család összetételét igazoló dokumentumok másolatai: személyi igazolványok, gyermekek esetében születési bizonyítványok, házassági anyakönyvi kivonatok, valamint tartózkodási engedélyek vagy útlevelek. Elektronikus személyi igazolvány használata esetén a Lakosság-nyilvántartó Hivataltól egy hivatalos igazolás szükséges, amely a lakcím és tartózkodási hely hitelesítésére szolgál.

- Az előző havi jövedelmet igazoló bizonylatok, alkalmazotti igazolás, nyugdíjszelvény, munkanélküli-segélyt vagy pótlékokat igazoló szelvények.

A lakás adásvételi szerződésének, illetve a bérelt ingatlanra vonatkozó bérleti szerződésnek a bemutatása esetenként elengedhetetlen. Emellett a folyamat során szükség van egy 30 napnál nem régebbi telekkönyvi kivonatra, valamint az adóhatóság (ANAF) által kiállított bejegyzésre is.

- A lakótársulás által kiállított igazolás a lakók számát illetően.

- A Marosvásárhelyi Polgármesteri Hivatal földügyi osztálya által kibocsátott igazolás a birtokolt földterületek és állatok vonatkozásában (a beszerzésben a szociális osztály nyújt támogatást).

- Az utolsó gáz- és villanyszámla másolatának bemutatása.

- A gépkocsi forgalmi engedélyének másolata.

A banki letételről szóló bankszámlakivonat vagy egy saját felelősségre tett nyilatkozat szükséges abban az esetben, ha a megtakarított pénzösszeg három bruttó átlagbér összegét meghaladja. A 2025-ös állami költségvetés alapján a havi bruttó átlagbér 8620 lej, így érdemes figyelembe venni ezt az összeget a pénzügyi tervezés során.

- Időnként eltérő dokumentumok.

A tájékoztatás a Marosvásárhelyi Polgármesteri Hivatal honlapján olvasható az alábbi linken: https://dastgmures.ro/beneficii-de-asistenta-sociala/ajutor-pentru-incalzirea-locuintei

Október 29-én, szerdán a városi kertészet megkezdi a Somostetőn a karbantartási és fakitermelési feladatok sorozatát.

A munkálatok az állatkerthez vezető út mentén, valamint a parkolók és gyalogos sétányok környékén zajlanak majd.

A beavatkozások a város éves fakitermelési programjának részét képezik. A fákat hivatalos engedéllyel vágják ki, amelyeket a Marosvásárhelyi Erdészeti Hivatal jelölt ki.

Természetesen! Íme egy egyedibb megfogalmazás: **Lényeges információk, amiket érdemes szem előtt tartani:**

A munkaterületek kijelölése és lezárása biztosítja a biztonságos környezetet.

- a munkálatok ideje alatt a gyalogosoknak tilos belépni a kijelölt területre;

Kérjük, az autósok ne parkoljanak a munkaterület közvetlen közelében, mivel a munkagépek vagy a lehulló ágak sérülést vagy károkat okozhatnak.

Kérjük, hogy a Somostetőn futó vagy sétáló látogatók néhány napig tartózkodjanak a munkálatok területétől.

A beavatkozások ideiglenesek, és az időjárás változásaitól függenek, ezért a terület a lehető leghamarabb vissza tud térni eredeti formájához.

A polgármesteri hivatal és a városi kertészet kifejezi háláját a lakosság megértéséért és együttműködéséért. Szeretnénk mindenkit biztosítani arról, hogy a folyamatban lévő munkálatok célja a közbiztonság javítása, valamint Marosvásárhely egyik legkedveltebb kirándulóhelyének, a Somostető természeti kincseinek megóvása. Kérjük, támogassák erőfeszítéseinket a közösség érdekében! (közlemény)

A Marosvásárhelyi Polgármesteri Hivatal augusztus végén értesítette a lakosságot, hogy szeptember 30-ig szükséges megújítani a városi temetőkben található sírhelyek bérleti szerződéseit, amelyek már lejártak. Mivel sokan még nem intézték el a sírok ügyét, a hatóság úgy döntött, hogy a sírmegváltás határidejét december 30-ra módosítja.

Augusztus végére a négy városi temetőben több mint 2200 sírhely esetében a hozzátartozók nem rendezték a bérleti díjat. A legtöbb lejárt szerződésű sír, körülbelül 1500, a marosszentgyörgyi temetőben található.

A hivatal szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy a hozzátartozók ellenőrizzék a sírok bérleti szerződésének érvényességét, és tegyenek meg mindent a sírok megőrzési jogának biztosítása érdekében, hiszen itt pihennek el szeretteik.

A bérleti szerződés megújításának költsége 439 lej, míg az éves karbantartási díj 33 lejbe kerül.

A szerződés megújítása a négy városi temető adminisztrációjánál lehetséges: a jeddi, a központi, a remeteszegi és a marosszentgyörgyi temetőknél.

A határidő után, meg nem újított szerződések esetén a sírhelyeket a törvény szerint újra kiosztják.

A temetkezési segély jár-e abban az esetben, ha a nyugdíjas külföldön él, és ott hunyt el? Ezt a kérdést egyre többen teszik fel maguknak. Mi a helyzet a román állam által nyújtott temetkezési segéllyel? Ki felelős ennek intézéséért? A kérdésre Csép Éva Andrea parlamenti képviselő adta meg a választ a 7kérdése sorozat keretein belül.

A temetkezési segély igénybevétele akkor is lehetséges, ha a nyugdíjas külföldön hunyt el, csupán egy kis plusz adminisztrációval jár. A jogszabályok értelmében, ha a haláleset külföldön következett be, szükséges az ottani hatóságok által kiállított anyakönyvi kivonat, más néven halotti bizonyítvány (certificat de deces) romániai anyakönyvi hivatalnál történő bejegyeztetése. Ez a lépés elengedhetetlen, mert csak így ismerik el hivatalosan a halálesetet Romániában.

A temetkezési segély kifizetéséről a romániai nyugdíjpénztár gondoskodik. Ez a pénztár az, ahol az elhunyt személy nyilvántartásban volt, tehát ahonnan a nyugdíját kapta. Például, ha valaki Németországban élt, de a nyugdíját Romániából, mondjuk Marosvásárhelyről folyósították, akkor halála után a segélyért a marosvásárhelyi nyugdíjpénztárhoz kell fordulni, nem pedig a külföldi hivatalokhoz.

Mekkora ez az összeg? 2025-ben a temetkezési segély mértéke 8620 lej, amennyiben a kedvezményezett nyugdíjas vagy biztosított személy elhunyt. Ha viszont a biztosított személy családtagja távozott az élők sorából, akkor a segély összege 4310 lej.

A segély iránti kérelmet az a személy nyújthatja be, aki igazolni tudja, hogy ő fedezte a temetkezési kiadásokat, és rendelkezik az eredeti halotti bizonyítvánnyal. Ez lehet házastárs, gyermek, szülő, vagy akár más hozzátartozó, sőt, temetkezési vállalkozó is. Fontos, hogy a temetési költségek igazolására minden esetben számlával kell rendelkezni.

A kifizetés a kérelem benyújtását követően 3 munkanapon belül megtörténik. A segély iránti igény a halotti bizonyítvány kiállításától számított 3 éven belül nyújtható be. Ezért bár nem szükséges azonnali lépéseket tenni, érdemes elkerülni a felesleges halogatást is.

A tél lassan beköszönt, és a Román Gépjármű-nyilvántartási Hivatal figyelmeztet minden autóst: itt az ideje a gumiabroncsok cseréjének! Friss tájékoztatójában fontos információkat oszt meg a megfelelő abroncsok kiválasztásáról és a csere időpontjáról, hogy biztonságban közlekedhessünk a téli hónapokban. Ne hagyjuk figyelmen kívül a téli gumiabroncsok jelentőségét, hiszen ezek elengedhetetlenek a csúszós utakon való biztonságos közlekedéshez!

A romániai jogszabályokban - az álhírekkel ellentétben - az autók téli felszereltségével kapcsolatban semmi sem változott. A téli gumiabroncsok használata, évszaktól függetlenül, a hóval és jéggel borított közutakon kötelező. A jogszabályok nem tartalmaznak konkrét határidőre vagy hőmérsékletre vonatkozó előírást.

A RAR tájékoztatója kiemeli, hogy a kereskedelemben elérhető M és S (mud and snow, azaz sár és hó) jelzéssel ellátott gumiabroncsok, melyeken az M+S, M.S. vagy M&S felirat található, megfelelnek a szükséges előírásoknak. A gépjármű-nyilvántartási hivatal álláspontja szerint az "all seasons" kifejezés egy piaci terminológia, amelynek a román jogszabályokban nincs megfelelője. Fontos megjegyezni, hogy az "all season" gumiabroncs kizárólag akkor minősül téli guminak, ha az M+S jelölés is szerepel rajta. Amennyiben ez hiányzik, akkor nem tekinthető téli guminak.

A RAR ajánlása szerint, mielőtt téli gumikat szerelünk fel, érdemes alaposan átvizsgálni a gyártási évet (DOT) és a futófelület mélységét. Amennyiben a gumik életkora meghaladja a 4-5 évet, tanácsos szakértő segítségét kérni, továbbá alaposan meg kell vizsgálni a kopás mértékét is.

Az útviszonyoknak nem megfelelő gumiabroncsok használata 9 és 20 közötti büntetőpontnak megfelelő összegű bírsággal sújtható, de a gépjármű forgalmi engedélye is visszatartható.

Related posts