A versenyhivatal lecsapott: sok magyar esett áldozatul a szállásfoglalási csalásoknak, és jelentős összegeket veszítettek el - Pénzcentrum.


A hivatalos álláspont szerint a Booking.com bizonyos szolgáltatásai eltérő árképzéssel rendelkeznek attól függően, hogy a felhasználó mobilalkalmazást vagy asztali számítógépet használ. Ez különösen érdekes, hiszen a szolgáltatás tartalma nem változik. Ezen túlmenően a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) úgy véli, hogy a Genius program különböző szintjein elérhető kedvezmények esetében a vállalat esetleg félrevezető kereskedelmi gyakorlatot alkalmazott.

A versenyhivatal legfrissebb közleménye alapján a Booking.com már 2022. január 1-jétől alkalmazhatta azokat a gyakorlatokat, amelyek felvetik a tisztességtelenség gyanúját. A GVH véleménye szerint ezek a praktikák valószínűleg olyan döntésekre sarkallhatták a magyar fogyasztókat, amelyeket a megfelelő tájékoztatás birtokában nem biztos, hogy meghoztak volna. Ennek következményeként a fogyasztók számára többletköltségek merülhettek fel.

A GVH már nem először lép fel a Booking.com gyakorlatával szemben. 2020-ban a hatóság 2,5 milliárd forintos bírságot szabott ki a cégre, mivel megtévesztő értékesítési módszereket alkalmazott. Ráadásul a vállalat a korábbi eljárás során vállalt kötelezettségeit sem teljesítette megfelelően, így 2024-ben újabb 382,5 millió forintos utóvizsgálati bírságot is kiszabtak rá.

A Gazdasági Versenyhivatal 2023 nyarán felgyorsított ágazati vizsgálatot indított az online szállásközvetítők piacán, miután számos fogyasztói és piaci észrevétel érkezett a szektor működésével kapcsolatban. A vizsgálat során több aggasztó területet is felfedeztek, köztük az úgynevezett árparitásos szerződési feltételeket, amelyeket a Booking.com végül 2024. július 1-jével eltávolít a rendszeréből.

Jelenleg újra a figyelem középpontjába került a vállalat, mivel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) nyomozást indított annak megállapítására, hogy a cég valóban alkalmazott-e megtévesztő praktikákat a díjak és kedvezmények tájékoztatásakor. Különösen érdekes, hogy a mobilos és asztali gépes árak között eltérések tapasztalhatóak, miközben a szolgáltatás minősége változatlan maradt.

A jelenlegi eljárás - hasonlóan az előzőekhez - nem csupán a Booking.com hírnevére gyakorolhat hatást, hanem közvetve a fogyasztói jogok érvényesülésére is. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) célja, hogy a magyar utazók számára biztosítsa az átlátható és korrekt információkat, lehetővé téve számukra, hogy megalapozott döntéseket hozzanak a szállásfoglalás során, legyen szó belföldi vagy külföldi utazásról.

A versenyhatóság jelenleg azt elemzi, hogy a fogyasztóvédelmi szabályok mennyire sérültek, és ha szükséges, további büntetéseket is kilátásba helyezhet.

Related posts