Megdöbbentő tény: Budapesten az átlagos válaszidő, amíg a mentők a legsürgősebb esetekhez kiérkeznek, sokakat meglephet.


Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) szombaton közölte, hogy a fővárosi esetszám minden évben emelkedik, ezért gyorsbeavatkozó egységekkel erősítik a mentőellátást Budapesten, továbbá beszámoltak arról is, hogy az indokolatlan mentőhívások számának csökkentése érdekében közös tájékoztató kampányt indítottak a Magyar Orvosi Kamara és a Magyar Gyógyszerészi Kamara együttműködésével.

Budapesten a mentőellátás hatékonyságának növelése érdekében új intézkedések lépnek életbe. Az OMSZ közleménye szerint a gyorsbeavatkozó egységek, a segélyhívás során kialakítható videókapcsolatok, valamint egy átfogó edukációs kampány révén jelentős előrelépés várható a sürgősségi ellátás terén - olvasható az MTI híradásában.

Október hónapban a budapesti mentőszolgálat összesen 35 ezer mentési feladatot teljesített, emellett közel 10 ezer ügyeleti beteget is elláttak a fővárosban és annak vonzáskörzetében. Az esetszám a fővárosban folyamatosan növekszik, ami egyre nagyobb terhet ró a mentőegységekre. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a percenként érkező 112-es segélyhívások mellett számos más feladatot is ellátniuk kell, például a különböző kórházak közötti betegszállítást, azaz a szekunder transzportokat.

Az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) legfrissebb közleménye szerint figyelemre méltó fejlődésről számolhatunk be. A legsürgősebb, úgynevezett "kiemelt P1" esetekben – mint például a sürgősségi újraélesztés – a feladatok számának folyamatos növekedése ellenére is sikerült megőrizni a gyors kiérkezési időt. Az év első tíz hónapjában a segélyhívástól a beteghez való kiérkezés átlagosan mindössze 12 percet vett igénybe.

Azt írták, a növekvő feladatszámhoz igazodva, és a még gyorsabb ellátás érdekében az OMSZ öt új, gyorsbeavatkozó egységet állít szolgálatba Budapesten. A hívásfogadók munkáját újabb szakmai támogatással, szakorvosi konzultációs elemmel, videókapcsolat létesítésének lehetőségével segítik, de átalakítják a közép-magyarországi régió operatív szolgálatirányítási és adminisztratív vezetői rendszerét is.

A közelmúltban az OMSZ, a Magyar Orvosi Kamara és a Magyar Gyógyszerészi Kamara együttműködésével egy tájékoztató kampány vette kezdetét, amelynek célja az indokolatlan mentőhívások számának mérséklése. A kampány során arra törekednek, hogy a betegek tisztában legyenek azzal, hogy különböző egészségügyi panaszok esetén kinek érdemes segítséget kérniük, és melyek azok a kritikus, sürgős helyzetek, amikor valóban indokolt a mentőhívás. Ezzel a kezdeményezéssel szeretnék hozzájárulni a sürgősségi ellátórendszer tehermentesítéséhez és a betegek helyes tájékoztatásához.

Related posts