Mennyire érezzük magunkénak Tóth László munkáját? Valóban mennyire tükrözi a magyar kultúrát az a brutalista alkotás, amelyet a hétfői hajnalban Golden Globe-díjakkal jutalmaztak?
Kicsit magyar? Nagyon magyar? Közepesen magyar? Rákapcsoltuk a magyarságmérőt Adrien Brody három Golden Globe-bal kitüntetett filmjére. Íme, az eredmény.
A brutalista egy Amerikába kivándorló-kimenekülő magyar építész, a holokauszttúlélő Tóth László története. Tóth László, a Bauhaus híve és neveltje, fiktív alak - nem úgy, mint Moholy-Nagy László és Breuer Marcell, akiknek pályafutása bizonyára nem volt ismeretlen A brutalista alkotói előtt.
"Magyar Kapcsolat 2: Anya és Fia" – egy különleges kötelék története, ahol a szeretet és a támogatás áll a középpontban. Az anya és fia közötti kapcsolat mély érzelmi szálakkal van átszőve, tele közös élményekkel, kihívásokkal és örömökkel. Ez a történet bemutatja, hogyan formálja a családi kötelék a két főszereplő életét, és hogyan segítik egymást a nehéz pillanatokban. Az anya bölcs tanácsai és a fia kíváncsisága egyedülálló dinamikát teremt, amelyben a szeretet és a megértés vezeti őket. A címjegyzék mögött rejlő érzelmek és tapasztalatok egy új perspektívát kínálnak a generációk közötti kapcsolatokra, miközben a hagyományok és a modern élet kihívásainak összeütközését is bemutatják. Ez a történet nem csupán egy anya és fia kapcsolatáról szól, hanem arról is, hogy a család mennyire fontos szerepet játszik az identitásunk kialakulásában és a mindennapi életünkben.
A magyar, ám fiktív Tóth László karakterét az anyai ágon magyar gyökerekkel rendelkező, ám valóságos Adrien Brody kelti életre. Brody eddigi pályafutása során már jó eséllyel pályázott élete második Oscar-díjára – első győzelmét Roman Polanski A zongorista című filmjéért zsebelte be. Legutóbbi Golden Globe-győzelme után szinte biztos befutónak számít az idei díjátadón. Érdekesség, hogy Brody édesanyja, Sylvia Plachy, a világhírű New York-i fotóművész, aki 1956-ban menekült el Magyarországról, és 15 évesen érkezett szüleivel az Egyesült Államokba.