Minden egyes fillérünket hajlandóak lennénk feláldozni, csupán azért, hogy egy jó kis verekedésben vegyünk részt!
A Netflix-előfizetők körében végzett legutóbbi negyedéves felmérés, amelyet december elsején tettek közzé, rávilágít arra, hogy a szolgáltató szilárd és domináló pozíciót tölt be a piacon. A piaci penetráció, az ügyfélelégedettség és a lemondás valószínűsége terén is kiemelkedő eredményeket mutat. Ezenkívül a Citibank szakértői nemrégiben arra figyelmeztettek, hogy a vállalat 2025-ben akár 12%-kal is megemelheti az árakat.
Az Evercore felmérése pedig emellett arra is rámutat, hogy alacsonyabb volt az előfizetők árérzékenysége, mint négy évvel ezelőtt, így az áremelés egyáltalán nem kizárt. Az 1300 amerikai válaszadó mindössze 26 százaléka mondta azt, hogy egy 1 dolláros emelés esetén lemondaná az előfizetését, ami nem tűnik kevésnek, de ez a szám idén augusztusban még 45 százalék volt - írja a Business Insider, hozzátéve, hogy a fogyasztók gyakran túlbecsülik, hogy az áremelkedés hatására hajlandóak-e a szolgáltatásokat lemondani.
Az Antenna adatszolgáltató cég legfrissebb elemzése szerint a Netflix kiemelkedik a streaming-szolgáltatók között, mivel folyamatosan alacsonyabb lemondási arányt mutat, még az áremelkedések ellenére is.
Érdekes fejleményekről számolhatunk be: az Evercore legfrissebb felmérése szerint 2020 harmadik negyedéve óta most érte el a legmagasabb szintet az előfizetők elégedettségi aránya, mely elérte a 63%-ot. A sikeres sorozatok, mint például a „Tökéletes pár” és a „Monsters: The Erik and Lyle Menendez Story” hozzájárultak ehhez a kiemelkedő teljesítményhez. Ezen kívül a Netflix a Jake Paul és Mike Tyson közötti, nagy várakozással övezett élő eseményekből is jelentős hasznot húzott, ami tovább növelte a népszerűségét.
A szolgáltató kedvező hirdetéses előfizetése egyre inkább megakadályozta az ügyfelek lemondási szándékát, miközben lehetőséget biztosított a cég számára, hogy a drágább, reklámmentes csomagok árait emelje.
A Netflix évente körülbelül egyszer módosítja az árakat, de ez nem minden előfizetési típusra vonatkozik egyformán. Az Egyesült Államokban már több mint egy éve nem történt áremelés, míg a magyar felhasználók idén ősszel tapasztalták meg ezt a változást.