A békéscsabai színház új igazgatója izgalmas művészi megújulást ígér, amely a színvonalat új magasságokba emelheti.

A polgármester szándéka, hogy az új igazgató időnként neves művészeket vonjon be a színház életébe, különösen fő- vagy mellékszerepekben, a város kulturális életének fellendítése érdekében. Emellett arra is vágyik, hogy a színház által kezelt ingatlanok hatékonyabb hasznosításra kerüljenek, és hogy a százfős társulat tagjai között erősebb összhang alakuljon ki. Az is örömmel töltené el, ha művészeti vezetőt neveznének ki. Herczeg T. Tamás e célokat szem előtt tartva fog eljárni, és Tege Antalt jelöli a posztra. "Egy békéscsabai művészeti vezető és egy elismert menedzserigazgató együttese ígéretes kezdetnek tűnik" - nyilatkozta a polgármester.
Ahogyan Herczeg T. Tamás a pályázatában kifejtette,
"Az előadások már a bemutató előtt felkeltették a közönség érdeklődését, így szélesebb teret engednek az esztétikai formaviláguk innovációjának, valamint a kreatív és modern megközelítések alkalmazásának" – fogalmazott. Az ötéves időszak végére azonban a nagyszínpadon is szeretne elmozdulni a "komolyabb hangvételű, drámaibb és a jelenlegi színházi stílusokhoz illeszkedő, újítóbb formavilágú előadások irányába".
A kamara- és stúdiószínház már 2026 elejétől "művészileg magasabb kihívásokkal" kíván kísérletezni, és ez különösen igaz a gyerekelőadásokra is. Ahogy azt megfogalmazta, "ha létezik tér az új színházi formák elterjedésének, akkor az itt található: a fiatalabb generációk számára, akik nyitottabbak a költői és metaforikus gondolkodásra. Ezen túlmenően ők természetes módon érzékelik a színház játékosságát és teremtő erejét. Vizuális kultúrájuk pedig, a médiaeszközök sokszínűségének köszönhetően, messze túlszárnyalja a korábbi generációkét."
Az igazgató a színházi darabok, rendezők és tervezők kiválasztásában nagy mértékben szeretné igénybe venni Tege Antal szakmai tapasztalatát, akit a főrendezői posztra jelölne. Pályázatában számos izgalmas darabot sorolt fel, amelyeket a következő évek során szeretne színpadra állítani, valamint említett több olyan színészt és rendezőt is, akiket vendégművészként hívna meg a társulathoz. "Békéscsaba földrajzi elhelyezkedése kitűnő lehetőségeket teremt a romániai magyar színházakkal való szoros együttműködésekre" – tette hozzá.
Kiemelkedően fontosnak tartja a klasszikus és kortárs művek újraértelmezését, valamint az innovatív formanyelvek alkalmazását, továbbá a közönség folyamatos megszólítását. "Az intézmény művészeti igazgatójának feladata, hogy a közönséget új, eddig soha nem tapasztalt esztétikai élményekkel ajándékozza meg - mindezt úgy, hogy az előadások befogadhatók és érthetők maradjanak a nézők számára" - fogalmazott.
A színház nem csupán a hagyományos feladataira összpontosít, hanem új utakat is keres. A város számára nyitott kaput jelenthet a Színitanház képzési portfóliójának átalakítása, amely jelentős szerepet játszhat a magyar színházi szakmában tapasztalható szakemberhiány mérséklésében. A Színház- és Filmművészeti Egyetemmel való együttműködés kialakítása szintén kiemelkedő lehetőség. A 1993 óta működő Bárka folyóirat, amelyet a színház indított, még szorosabb kooperációt keresne a kreatív írás, a drámaírási pályázatok és az online tartalomgyártás területén, bevonva a Magyar Művészeti Akadémia különböző tagozatait is.
A dramaturg szakos hallgatókkal való szakmai együttműködés kiemelt prioritás lesz, lehetőséget teremtve számukra, hogy aktívan részt vegyenek olyan kreatív és elemző folyamatokban, mint a szövegfeldolgozás, drámaadaptációk, vagy éppen a kritikai írások. "Ezek az alkotói laboratóriumok nemcsak a fiatal művészek fejlődését segítik, hanem hozzájárulnak ahhoz is, hogy Békéscsaba egy nyitott és inspiráló szakmai központtá váljon számukra" - emelte ki. - "Különösen fontos számunkra, hogy a pályakezdő színházi alkotókat a gyermek- és ifjúsági előadások keretein belül vonjuk be, ezzel biztosítva számukra a fejlődés lehetőségét a pályájuk kezdetén" - tette hozzá.
A Békéscsabai Jókai Színház Mindentudás Színházi Egyeteme páratlan lehetőséget nyújt a Színház- és Filmművészeti Egyetem elméleti intézeteivel való szoros együttműködésre, valamint a színművészképzés hallgatóival és elismert oktatóival való közös munkára. Ez az eseménysorozat nem csupán hazai, hanem nemzetközi konferenciák lebonyolítására is alkalmas, amelyhez az Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet nyújthat értékes támogatást - áll a pályázatban.
A nyári Városházi Estékről szólva azt írta: szerinte el lehetne mozdulni tematikus irányba - és példaként egy Molière- vagy krimifesztivált említett -, amivel pályázati források is bevonhatók lennének.
Herczeg T. Tamás Békéscsabához fűződő kapcsolata az anyai nagyszülei révén alakult ki. 1999-ben indította el pályafutását a város színházi világában menedzserként, és itt debütált a színpadon is, amikor a Jézus Krisztus Szupersztár előadásában Kajafás szerepét alakította egy váratlan szereposztási módosítás következtében. Az elmúlt években rendezői tevékenysége révén formálta a békési vármegyeszékhely színházi életét; legutóbbi projektje, a Jókai Mór és Munkácsy Mihály fiktív találkozását feldolgozó Idegenek és ismerősök című Zalán Tibor-dráma nemcsak a hazai közönséghez, hanem külföldre is eljutott.
A Budapesti Operettszínházban és a Magyar Állami Operaháznál kommunikációs és marketingigazgatóként, a Szegedi Szabadtéri Játékoknál igazgatóként működött, jelenleg a Színház- és Filmművészeti Egyetem Színházművészeti Intézetének vezetője, egyetemi docens. Kinevezését egyhangúlag támogatta a békéscsabai közgyűlés.