A világmárkák nem tértek vissza, és az orosz autópiac mélyrepülésbe kezdett.


Március hónapban Oroszországban körülbelül 83 ezer új autót értékesítettek, ami 45%-os visszaesést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Az idei első negyedévben az új autók piacának teljesítménye 26%-kal csökkent, összesen 254 ezer példányra, ahogy azt az Európai Vállalkozások Szövetsége (AEB), a külföldi befektetők érdekeit képviselő lobbicsoport is megerősítette, írja a Motor1.

A nehéz időszakokat átélve, 2022 márciusában, az orosz-ukrán háború kirobbanását követően mindössze egy hónappal később, a visszaesés drámai mértékben, 59 százalékra rúgott. Ezen kívül, 2015 elején is tapasztaltunk egy 36 százalékos csökkenést. Alekszej Kalicev, a helyi autóipari szereplőket képviselő szakmai szövetség elnöke figyelmeztetett arra, hogy ha a jelenlegi tendenciák folytatódnak, az súlyos válságot idézhet elő az iparban. Ennek érdekében sürgeti az állami támogatások mielőbbi bevezetését.

Kalicev véleménye szerint sokan azért halasztották el az autóvásárlásukat, mert bíztak abban, hogy néhány jelentős autógyártó újra belép az orosz piacra, miután a háború kitörésekor elhagyták azt. Az iparág jövője azonban kérdéses, ha a jelenlegi trendek nem módosulnak – tette hozzá.

Ahogy azt több írásunkban is megemlítettük a Telexen, számos globális autóipari szereplő megszüntette oroszországi működését az Ukrajna ellen indított invázió kezdete óta. A távozó márkák között található a Ford, a BMW, a Toyota, valamint a jelentős helyi gyártási kapacitásokkal bíró Volkswagen és a Renault is, amely a Lada autókat gyártó AvtoVAZ többségi tulajdonosa. Az Oroszország ellen hozott gazdasági szankciók komoly kihívások elé állítják az ország megmaradt autóiparát, és egy időre úgy tűnt, hogy Kína lesz a legnagyobb nyertese ennek a történelmi átalakulásnak.

Related posts