A Lufthansa több ezer munkahely megszüntetésére készül, mivel a mesterséges intelligencia fokozatosan átveszi az emberek szerepét a vállalat működésében.


Évente 300 millió eurót szeretne megtakarítani a vállalat.

2030-ig körülbelül négyezer munkavállalójától kíván megválni a Lufthansa Group, főként Németországban és adminisztratív területeken. A leépítések hátterében nem a légitársaság iránti kereslet csökkenése áll, hanem a vállalat stratégiai lépése, amely a mesterséges intelligencia, a digitalizáció és az automatizálás révén kívánja optimalizálni működését. A célkitűzés évi 300 millió eurós megtakarítás elérése, amely a cég leányvállalatait is érinti, beleértve a SWISS-t, az Austrian Airlines-t, a Brussels Airlines-t és az ITA Airways-t.

A jelenlegi leépítés a pandémia óta a legnagyobb léptékű átalakítás a 2024-ben körülbelül 101 700 munkavállalót foglalkoztató cég életében, és körülbelül 4 százalékkal csökkenti a teljes munkaerőt. A Lufthansa tájékoztatása szerint alaposan megvizsgálják, mely feladatok váltak feleslegessé, például az átfedések következtében, és ezeket a pozíciókat fogják megszüntetni elsőként.

A munkahelyek megszüntetése ellenére a vállalat jövője ígéretesnek tűnik: a társaság 2030-ra dinamikus utazási keresletet és jelentős nyereségnövekedést prognosztizál, miközben a legnagyobb flottabővítését tervezi eddigi története során. Az elképzelések szerint a következő években több mint 230 új repülőgép fog csatlakozni a flottához, ebből száz hosszú távú járatokra lesz szánva. A Lufthansa diszkont szegmense, az 2025-ben önállósodott Eurowings, negyven új Boeing 737-8 MAX géppel gazdagodik, amivel Európa egyik legfiatalabb flottáját alakíthatja ki. A vállalat célja, hogy a német piacon a legjobb tíz utazásszervező közé emelkedjen.

A Lufthansa csoport ambíciói nem csupán a légi utaszállításra korlátozódnak, hiszen a védelmi iparban is egyre erősebb lábakon kíván megvetni a lábát. A cargo üzletág pedig egy jelentős, 600 millió eurós frankfurti beruházással készül megújulni, célja pedig nem kevesebb, mint hogy a világ három legnagyobb árufuvarozója közé emelkedjen, mindezt automatizációval és digitalizációval támogatva. Azonban a feladat nem ígérkezik könnyűnek, hiszen a FedEx és a UPS jelenléte komoly kihívást jelent. A befektetők reakciója sem volt túl pozitív: a Lufthansa részvényei több mint négy százalékos esést mutattak aznap, amikor a vállalat nyilvánosságra hozta terveit.

Related posts