Több mint hat hónapja szünetel a vonatközlekedés a nemzetközi fővonalon, de jó hír, hogy az egyik állomás felújítása folyamatban van.


Lázár János építési és közlekedési miniszter döntése alapján a MÁV országos állomásmegújítási programot hirdet több mint harminc helyszínen;

A MÁV-csoport vezérigazgatója szerdán egy Facebook-videóban hangsúlyozta, hogy ezek nem a legforgalmasabb vasútállomások az országban, hanem olyan létesítmények, amelyek saját régiójukban jelentős forgalmat bonyolítanak le.

Hegyi Zsolt tájékoztatása szerint a Magyar Falu Program keretében 11 új, hűtött és fűtött utasváró épül, olyan helyszínekre tervezve, ahol korábban nem voltak ilyen létesítmények, vagy ahol az eddigi épületek olyan rossz állapotban voltak, hogy már nem volt érdemes őket megtartani. Ezen kívül 19 meglévő felvételi épületet újítanak fel, amelyek során nem csupán az utasforgalmi terek újulnak meg, hanem a mosdók is korszerűsítésen esnek át. Az épületek homlokzata is megújul, és a környező területek rendbetétele is szerepel a tervben. Ahol szükséges, ott a peronra vezető aluljárók és lépcsők is megújulnak. A munkálatok már el is kezdődtek Leányváron és Esztergom-Kertvárosban.

A több mint 30 helyszínt magában foglaló állomásfelújítási projekt 14 vármegyét érint. A tervezett beruházás költségvetése közel 15 milliárd forintra rúg, amelyet a MÁV saját tőkéjéből és a Magyar Falu Program támogatásával valósít meg.

Az állomásfelújítási program keretében a következő települések kerülnek revitalizálásra: Ács, Ajka, Aranyosapáti, Balmazújváros, Bashalom, Berettyóújfalu, Demecser, Esztergom-Kertváros, Felsőzsolca, Gárdony, Győrasszonyfa, Gyula, Jászberény, Kisvarsány, Kőbánya alsó, Leányvár, Magyarbánhegyes, Martonvásár, Mátészalka, Nyíradony, Nyírbogát, Ópályi, Pécsudvard, Poroszló, Püspökhatvan, Salgótarján, Sárrétudvari, Szalatnak, Szerep, Szépjuhászné, Tiszaalpár, Tiszajenő alsó, Tokaj, Várpalota és Villány. E helyszínek átalakítása a közlekedés javítását, valamint a környező közösségek fejlődését szolgálja.

Érdekesség, hogy a programba bevonták Ajkát is. A nemzetközi fővonalon fekvő Veszprém-Ajka szakaszon továbbra sincs vonatközlekedés egy, Városlődnél fekvő szakasz javítása miatt. Ehelyett pótlóbuszok közlekednek a két város között.

A MÁV tavaly decemberben leállította a vonatközlekedést a két város között, és a bejelentéskor azt mondták, hogy a vasúti forgalom "körülbelül fél évig" szünetelni fog. "Jövő év elején elkezdjük a munkálatokat, és nyárra befejezzük" – nyilatkozta a MÁV vezérigazgatója. Azonban ez az ígéret eddig még nem valósult meg.

Related posts