Vitézy Dávid megjegyezte, hogy igazán szembetűnő, ahogy Lázár körül sokan komikus figurává válnak.

Teljesen szokatlan módon próbálja Lázár János államtitkára megvédeni a debreceni Közlekedési Múzeum tervezett helyszínét – fogalmazott Vitézy Dávid a pénteki Facebook-posztjában.
A Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője Lánszki Regőre hivatkozott, aki azt állította: nem ritka, hogy a múzeumok nem a fővárosokban és a nagyvárosokban, vagy a városokon belül helyezkednek el, hanem "kifejezetten olyan területeken, ami megmozgatja az embereket és új távlatokat nyit". - Látványos, ahogy Lázár mellett mindenki bohócot csinál magából - jegyezte meg Vitézy, hiszen "bármiféle tömegközlekedés nélküli, legfeljebb kamionpihenőnek alkalmas autópálya melletti szántóföldre tenni egy országos múzeumot valóban új távlatokat nyit, az átgondolatlan, dilettáns tervezés egészen új távlatait".
De a döntéssel a saját építészeti törvényét sem tartja be a kormány: Ugyanis az idén októbertől hatályos, a magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény 3. § (1) e) pontja alapelvi szinten rögzíti, hogy az épített környezet védelme és alakítása során érvényesíteni kell a barnamezős területek elsődlegességének" elvét. Majd a 9. § (4) bekezdésében rendelkezik arról, hogy "a barnamezős területek hasznosítását - ha az adott fejlesztés nagysága alapján a beruházás barnamezős területen is megvalósítható - előnyben kell részesíteni a zöldmezős területekhez képest". Mint arra Vitézy felhívja a figyelmet,a Közlekedési Múzeumot épp egy barnamezős területről költöztetnék el, a MÁV felhagyott Északi Járműjavítójából. - Ahová költöztetik, az viszont egy zöldmezős beruházás, egy amúgy is megközelíthetetlen helyen, egy autópálya mellett, Debrecen külterületén - szögezte le.
A törvény július elsején vált érvényessé, ám már az első ítéletből világossá vált: a szépnek tűnő, modern alapelvekből a benyújtó szaktárca nem vesz komolyan semmit, amennyiben a Budapest ellen irányuló bosszúpolitika fontosabbnak tűnik.